Дизельні електростанції вже протягом багатьох років мають попит серед тих, кому необхідне постійне електропостачання. Але, на жаль, іноді виникають ситуації, коли потрібний ремонт дизельних електростанцій, щоб повернути їхню працездатність. Причин, через які дизельні генератори виходять з ладу, безліч – це може бути недотримання правил експлуатації, установки та робочих режимів. Всі ці фактори призводять до того, що зношування станції відбувається в кілька разів швидше, а значить, і поломка певних вузлів і агрегатів буде все ближче.
Поломки дизельної електростанції
Ремонт дизельних генераторів необхідний не так часто, як багато хто може подумати. У більшості випадків моторесурсу станції цілком достатньо для того, щоб забезпечувати електроенергією певних об’єктів. Сучасні дизельні електростанції – це високотехнологічне обладнання, ремонт якого необхідно довіряти лише професіоналам. Якщо звернутися до статистики ремонту електростанцій, то найчастіше виходять з ладу механічна та електромеханічна частини. Не можна однозначно стверджувати, яка саме з частин виходить з ладу частіше, оскільки все залежить від особливостей експлуатації та умов використання.
Ремонт двигуна
Ремонт двигуна дизельного генератора починається із тестування дизельного двигуна, який має свій ресурс робочого часу. При виході з ладу саме двигуна найпоширенішим є вироблення ресурсу блоку циліндрів. При цьому деякі комплектуючі цього вузла змінні, які потрібно змінювати через деякий час – це фільтри. Такий ремонт ДГУ вважається періодичним і проводиться за заздалегідь встановленим графіком.
Досить часто потрібний поточний ремонт дизельного двигуна. При цьому обов’язково необхідно провести діагностику для визначення точної причини виходу двигуна з ладу. Такий ремонт дизель електростанції провадиться лише професіоналами, які мають спеціальне діагностичне обладнання. Причин, з яких можна визначити проблеми з двигуном, багато – надмірне нагрівання, постійний витік олії та палива, збільшення рівня шуму, збільшення задимленості вихлопних газів. Всі ці причини призводять до посиленого зносу поршневої групи і, як наслідок, збільшення витрати палива та олії та втрати потужності двигуна. Важливо розуміти, що при перших ознаках нестабільної роботи дизельного двигуна необхідно відразу ж звертатися до фахівців, тому що можна дочекатися моменту, коли простіше купити двигун, ніж ремонтувати існуючий.
Ремонт генератора, крильчатки вентилятора, радіатора
Не менш часто виникають неприємності під час роботи генератора – відбувається значне зниження опору ізоляції, виробляються кільцеві контактні групи та щітки. Найчастіше це відбувається під впливом вологості та запиленості приміщень. При падінні опору можна спробувати самостійно просушити обмотки, але найкраще довірити процес діагностики і ремонту фахівцям. При виході з ладу крильчатки вентилятора починає з’являтися нехарактерний стукіт при роботі, виправити який допоможе заміна безпосередньо крильчатки або підшипників. Якщо ж радіатор починає підтікати, це призводить до перегріву багатьох систем. У такому разі необхідно провести його ремонт чи заміну, але визначати необхідність тих чи інших дій має лише професіонал.
Ремонт автоматики
Саме автоматика, що вийшла з ладу, може призвести до ремонту електростанцій і генераторів, оскільки саме блок автоматики повністю контролює роботу всіх систем і відповідає за аварійну зупинку дизель генератора. Блок автоматики, його пульти управління та контролери виходять з ладу найчастіше через неправильне використання та порушення правил експлуатації електростанції. Для усунення такої несправності необхідне залучення фахівців, які ухвалять рішення – проводити ремонт електронних систем або просто замінити їх.